torsdag 16 augusti 2012

Städar och städar

Nu verkar det vara ett jäkla städande här. I tisdags städades tvättstugan, idag städades datorn. Jag har ju skrivit tidigare om mitt datorstrul. Det har fortsatt trots insatser från datagurun, aka sambon. Igår kom det uppdateringar från Microsoft som inte kunde slutföras för att det var för lite minne kvar. Vi är ju väl medvetna om att våra datorer är på upphällningen, men så katastrofalt borde det inte vara. Speciellt inte efter att sambon flyttat över allt tungt till D-disken tidigare. Han kunde inte förstå vad det var som käkade upp utrymme.

Så han satte sig ner idag och letade igen. Och hittade 18 GB! 18 GB, bara så där! Där låg det bara och skräpade. Med en massa gamla uppdateringar som borde avinstallerats automatiskt. Men inte gjort det. Nu är de borta i alla fall.

Så nu kör vi ett tag till. Kommer ni ihåg när den första datorn med 1GB kom. Det kommer jag ihåg. Det är inte så himla länge sedan. Då tyckte man det var skithäftigt. Nu är det som en spott i Atlanten.

Medan sambon hittade alla dessa giggabajtarna så  har jag tillbringat dagen vid symaskinen. Jäklar vad kul jag har haft. Snart får ni se resultatet. Nu sprutar det idéer i mitt huvud.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Datorer är bara bra när de funkar. Mamma älskade sina handddukar och sin väska!! KRAM!!

Cicki sa...

Spader: Datprer är som bilar. De ska bara tuffa och gå.

Vad glad jag blir att mamma blev nöjd med allt. Kram

Camilla sa...

Datorstrul och datorstrul. Det är precis vad jag har också. Tur att de där makarna finns som kan fixa!

Cicki sa...

Camilla: Det är ju tur att man kan använda makarna till något vettigt.....:-)