lördag 19 maj 2012

Spökerier?



I torsdags när jag gick och la mig så stod den här lyktan på balkongbordet. I lyktan fanns ett litet blockljus.

På fredag morgon när jag klev upp och gick ut på balkongen så stod ljuset på golvet och lyktan stod kvar på bordet.

Hur detta gått till fattar inte jag. Vi bor på åttonde våningen så ingen har kunnat kliva över räcket för att skoja med oss. Om det var en fågel som velat åt ljuset så borde ju lyktan tippat. Den är dessutom rätt stor. Möjligtvis att en
skata kunnat fixa att få ner huvudet och få upp ljuset. Men att göra det utan att välta lyktan känns för svårt till och med för en skata.

Det känns nästan lite kusligt. Ett budskap från andra sidan kanske?

4 kommentarer:

Moster Ma sa...

Skator klarar det mesta!

KB sa...

Du ska nog INTE ha ljus i just den lyktan... Jag hade haft den endast för att den är så fin.

Moster Ma sa...

Förresten jag tycker lyktan är riktigt läcker.

Cicki sa...

Moster: Jo, jag vet ju att de är det. Visst är den fin.

KB: Men jag har ju köpt den just för att ha den som ljuslykta. Jag tror det är en vas egentligen. Jag gav bara 30:- för den på loppis. Fast den är fin.