söndag 13 maj 2012

Mirakelkräm

En av de första saker jag köpte, efter att sambon fått sitt sjukbidrag utbetalat, var en dagkräm. Jag hade länge saknat en sådan. Jag har under flera år fått nöja mig med billiga krämer och gratisprover. Snålat med dem så att de skulle räcka så länge som möjligt. Nu ville jag kosta på mig en bättre kräm för en rimlig kostnad.

Dyra parfymerier är inte min grej, så jag gick till apoteket. Där stod jag länge och väl och valde och läste på förpackningar. Jag har rätt känslig ansiktshud så jag ville vara noggrann i mitt val. Till slut fastnade jag för Cliniderm Age Correct Day Creme. När jag testade den kändes den skön. Det var även extrapris på den vilket gjorde att jag fick en bra kräm för ett skapligt pris.

Det stod på beskrivningen att den skulle ha en sammandragande effekt. Sånt tror jag inte så mycket på. Dessutom är jag inte speciellt rynkig. Men jag har något som jag har lätt komplex för. Jag har stora påsar under ögonen. Skulle jag någonsin få för mig att göra en skönhetsoperation, så är det dem jag skulle ta bort.

Men hör nu och häpna! Efter tre veckors användande av krämen så är ögonpåsarna betydligt mindre. En är nästan helt borta och den andra syns mindre och mindre. Jag är klart imponerad över denna ansiktskräm. Självklart är jag också enormt nöjd. Så nöjd att jag ska titta lite extra på Cliniderms andra produkter. Att det är en svensk produkt gör inte saken sämre.

6 kommentarer:

AprilSus sa...

Alla reklamer för olika ansiktskrämer lovar ju oftast betydligt mer än de kan hålla, så att få ett tips från någon som inte är sponsrad känns ju mycket mer pålitligt. :)

Att kunna få unna sig en bra ansiktskräm är vad man kan kalla vardags lyx och du är verkligen värd att få unna dig detta. :)

Kramis!

Trebarnsmamman sa...

Härligt att hitta en mirkelkräm, men det är skit att skönhet skall vara en "klassfråga".

Cicki sa...

AprilSus: Det är ju bra om man kan dela med sig av sina tips.

Trebarnsmamman: Jag känner mig len som en babystjärt i ansiktet nu....:-)

Det mesta som kostar pengar blir det ju en klassfråga av. Det är den krassa verkligheten.

Christina sa...

Jag använder noll kosmetika och känner mig lite dum - varför använder man en dagkräm? Är det för att man har lite torr hud?

Ingabritt - after work sa...

Den måste jag köpa. Jag är en obotlig torris och alla krämer bara slurpar sig in i huden. Det där med påsar.... i min ungdom gick det historier om hur flygvärdinnorna smorde huden runt ögonen med hemorrojdsalva som verkade sammandragande. Uhh

Cicki sa...

Christina: Man behöver inte ha torr hud för att använda en dagkräm. Det den gör är att den skyddar huden till viss del och tillför även fukt. Jag har som jag skrev en lite problematisk hy. När jag blir stressad slår det upp blemmor och annat i ansiktet, så jag måste vårda den huden. Ju äldre du blir ju viktigare är det. Jag sminkar mig heller aldrig numera men använder som sagt var dagkräm varje dag.

Ingabritt: Som du förstår så rekommenderar jag den varmt. Jag har svårt att hitta bra krämer så att jag lyckades så bra den här gången känns som ett under. Hoppas den passar dig också.

Jag har stolpiller hemma för hemorrojder så jag kanske ska stoppa in sådana i ögonpåsarna.....:-) Usch och fy!