tisdag 11 januari 2011

En vanlig tisdag i januari

Snart är vi de enda som har adventsstakarna kvar i fönstret. I gengäld så satte jag inte fram dem till första advent heller så jag har väl några dagar till godo där. Till helgen ska alla julgrejer i alla fall bort.

För övrigt så bakas det här idag. Jag ska även sy klart ett datorfodral som är extremt roligt och enkelt att göra. Jag måste också teckna ner en modell till en necessär/liten väska som ligger och skvalpar i huvudet. Det måste jag göra innan jag glömmer bort hur jag vill ha den.

6 kommentarer:

Cina sa...

Vi har också allt julpynt kvar. Det ryker på torsdag! Det enda som är borta är pepparkakshuset. Och det ligger INTE i min mage.....
Mysigt med hembakt! Bröd?

Cicki sa...

Cina: Skönt att inte vara ensam.....:-)

Polargrevinnan sa...

Jag tycker det blir så tomt när advensljusstakarna tas bort- de får stå kvar till söndag.
Men tomtar och juldukar de ligger nu i sina lådor till nästa år.
Jag mailar till dig så får du min mailadress så kan vi lättare hålla kontakten om tyget finns kvar.
Ha en bra kväll.
Kram Viola

Junebacken! sa...

Jag har plockat bort julpyntet förutom en liten hörna i köket som fick vara kvar bara för att det fortfarande är fint. =)
Petronella har också sitt kvar, hon vill inte ta bort sitt än. Men ljusstakarna, de får alltid vara kvar till sista januari hos mig, jag tycker att det är så fint och vill inte plocka bort dem. =)

Ruta Ett sa...

Jag har också mina stakar kvar! och granen me'. Varar inte julen till påska'? Nävisst, fastan kommer därmellan...

Cicki sa...

Viola: Det blir bra. Jag var in hos dig och letade mailadress men hittade ingen.

June: Det är ju fint när det lyser i fönstren.

Ruta Ett: Här är också granen kvar. Det är ju så praktiskt med den barrfria varianten....:-)