fredag 22 oktober 2010

Veckoslutskurs

Nu har jag bestämt att vi ska ha kurs här hemma i helgen. Den heter "Hur man bäst och enklast förpackar saker som ska till sopstationen". Den ska bland annat innehålla praktiska övningar om hur man viker ihop mjölkförpackningar så de kan packas ordentligt i tomma flingkartonger. Kursen avslutas med en vandring till sopstationen där vi lämnar ifrån oss allt kursmaterial.

En man, väldigt nära mig, behöver gå den kursen!

Uppdatering: Intresset för kursen är så stort, att jag väljer att även anordna en distanskurs. Passar bra för de som bor en bit ifrån den nuvarande studieorten.

9 kommentarer:

Christina sa...

Ha ha, hälsa den närstående att det är han inte ensam om. Både Håkan och jag skulle behöva gå den kursen.
Hur dags börjar den?

Spader Madame sa...

Kan skicka dit Esset? Visst ja, behöver honom för silverjakt!

Mångmamma sa...

Toppen! Jag skickar över far-är-rar samt storsonen.
Varken den ena eller andre har en aning om hur förpackningarna viks ihop.
Långt mindre hur de stoppas in i en återvinningsbehållare!

Cicki sa...

Christina: Intresset verkar stort för en sådan kurs. Vi startar kl 10 imorgon. Hinner ni då?....:-)

Spader: Esset kanske kan gå nästa gång för jag tror man behöver ha en uppföljning så småningom.....:-)

Mångmamma: Ja, gör det. Jag kan köra lite intensivträning med dem vid återvinningsstationen.

Moster Ma sa...

Önskar vi hann dit, för behovet är trängande för oss båda!

Camilla sa...

Jag skickar dit mina tre barn....

Haha, ha det så bra på kursen och kör inte för hårt med deltagaren. Han är säkert bra på något annat;-)

Cicki sa...

Moster: Vi kan ju ta ett extra kurstillfälle när ni är i de här krokarna....:-)

Camilla: De är välkomna. Han är bra på massor av annat....:-)

Christina sa...

Aj då, vi missade den här kursen! Blir det fler?

Cicki sa...

Christina: Ni kan läsa på distans. Tänkte köra en sådan variant närmare jul. Inför julstöket så att säga....:-)