lördag 2 oktober 2010

Ugglas revy

Igårkväll var jag och sambon på Ugglas Revy. Sambon fick biljetterna i födelsedagspresent. Eftersom vi båda är Uggla-fan så såg vi fram emot kvällens föreställning.

Det blev inte alls som vi tänkt oss. Det blev mycket, mycket bättre. Det var en kanonföreställning. Jag hade tänka måla mig innan vi gick. Jag gör det numera enbart när vi ska bort på någonting. Men av någon anledning så blev det inte av att göra det. Det var tur, för annars hade jag varit randig i ansiktet efteråt. Jag skrattade så tårarna sprutade.

Förutom Magnus själv så var det Per Andersson, Annika Andersson och Sarah Dawn Finer som uppträdde. Både Per och Annika tillhör favoritkomikerna. Sarah är Sarah och levererar det hon ska. Hon är väl inte någon favorit hos mig, men hon är pålitlig ändå.

Per och Magnus tillsammans blev något hejdlöst. Ibland skrattade de själv så de knappt kunde spela. Gissa om det gick hem hos publiken. De drev med allt och alla, inklusive sig själva.

På slutet stod publiken upp i bänkarna, klappade händerna och sjöng till "Kung i baren". Vilken stämning. Det måste vara underbart för Uggla att göra, för honom, en sådan annorlunda grej och göra stor succé. Jag rekommenderar att den som har möjlighet att gå och se den, ska göra det.

Lena: Ni kommer att få en toppenkväll nästa fredag.....:-)

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Låter himla kul. Jag brukar lyssna på Uggla på fredagseftermiddagarna i radio, han är så äkta och oförarglig på nåt sätt. Barnsligt charmig. En del blir visst aldrig vuxna, och det kanske är bra det.

Madde sa...

Jo jag var där idag, jag krävde ett nytt paket, först ville dom ringa mig ikväll efter att dom pratat me hon som stod i kassan igår, men jag sade att jag måste ha vällingen så jag fick den faktiskt, det e bra service!
Tur att man sparar kvitton!
Blev mest bara sur på mig själv att jag glömde ställa tillbaka den i vagnen!

Cicki sa...

Bloggblad: Jag har så många gånger tänkt lyssna på det där radioprogrammet. Men så glömmer jag bort det. Det är många som rekommenderar det. T o m min gamla far gillar Uggla. Håller med om att han är oförarglig och äkta. Ett naturbarn. Måtte han aldrig växa upp.....:-)

Madde: Vad bra att det ordnar sig. Du och Ali är ena riktiga pajsare. Glömska som få.....:-)

helene - macozaza design sa...

Ställ mobilen på ringning till kl 13 på fredagar, det har jag gjort, man vill ju inte missa Uggla. Jag är också ett stort fan av honom och har varit sedan han släppte sin första (?) platta "varför ska man ta livet av sig..."
Han är kanon! Saknar hans blogg och hans fredagsdrinkar, fast de kör han ju med i radion nu, men det blir inte riktigt samma sak som i bloggen.
Hoppas han tar upp bloggandet någon gång igen. =)

Cicki sa...

Helene: Jag får nog göra så. Det är så många som pratar om hur bra han är i radion. Till och med min gamla pappa lyssnar på Uggla på fredagarna....:-)