tisdag 17 november 2009

Dagsrapport

Egentligen vill jag inte skriva gnällinlägg men jag vill ändå tala om att jag finns kvar här. Det har varit hemska dagar och är fortfarande. Jag har gått på starka värktabletter och legat mycket. Sovit en del eftersom jag blir trött av värkmedicinen.

Värken har inte minskat så det ser ut som att jag får dras med den ett tag till. Ryggen är värst. Den känns som ett stort sår. Nacken var dålig redan innan, vilket gjorde att jag var väldigt yr. Nu har det förvärrats så det strålar upp i bakhuvudet som känns alldeles bortdomnat.

Jag kan inte ligga och läsa eftersom jag inte orkar hålla i en bok med armarna. Jag har så ont som jag inte haft på flera år. I vanliga fall så hushållar jag mycket med mina resurser. Det gick inte att göra den här gången vilket jag blir straffad för nu.

Psoriasisen påverkas av stress vilket har gjort att den också blossat upp. Jag har försökt att smörja fötterna men har svårt att komma åt. Något bättre har det i alla fall blivit även om vänster fot fortfarande är sårig.

Idag måste jag orka eftersom jag har tvättstuga. Jag får väl vila mellan maskinerna. Nu vet ni i alla fall lite om hur det är här. Jag hoppas i alla fall att det släpper så småningom.

19 kommentarer:

Biggan999 Svart och vitt sa...

Känner för dig, vet hur det är att bli så där. Finns inget annat än vänta ut eländet, kroppen måste ha sin tid att komma igen. Vila nu och lägg upp lite ideér och planer vad du ska göra när du får orken tillbaka.Framför allt tänk dig för i framtiden så du inte gör om samma sak igen.
Kan inte Mats smörja fötterna, eller tycker han som Roger tyckte det är kletigt, jag köpte handskar på Clas Olsson 49:- för en förpackning,sen gick det bra att få hjälp*s*

Moster Ma sa...

...och även jag har varit och är med dig i detta. Du vill nog ändå inte ha det ogjort, men det tog sååå mycket kraft?
Kan inte göra annat än att sicka varma krafter till dig.

Cicki sa...

Biggan: Ja, det är ju bara att vänta ut eländet, som du säger. Visst kan M smörja mina fötter. Jag bad han först och han sa ja. Men då är jag så tjurig att när han sedan inte tog något initiativ så blir jag förbannad och gör det själv. Jag vet att det är fel, men när jag har ont så blir jag så tjurig och enveten. Ikväll ska han få göra det.

Moster: Det värmer gott att ha vänner omkring sig som skickar kramar. Det hjälper faktiskt en hel del....:-)

Trebarnsmamman sa...

Kram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Le Loup sa...

Kram och sköt om dig och fötterna och hela kroppen!

Klimakteriehäxan sa...

Men stackars! Hoppas du mår bättre snart!

Lisette sa...

Hoppas att det vänder snart.

Anonym sa...

Usch, vad jobbigt det låter :-(. Hoppas att du mår bättre snart!!
Kram!

Spader Madame sa...

Skickar stora kramen! PUSS också!

Cicki sa...

Alla: Tack för alla omtankar och kramar. Det värmer gott mot det onda. Kram till er alla.

Lena sa...

Många kramar till dig.
Tänk att man aldrig lär sig,men man vill ju så gärna,vara sitt gamla jag.
Men ont krut förgås inte så lätt.
Du kommer tillbaka.
Tänk på dig själv nu och ta det lungt.

Christina sa...

Aj aj aj, så jobbigt du har det just nu! Jag skickar också en massa cyberkramar och hoppas att det vänder snart!

Cicki sa...

Lena: Jag får väl säga samma sak till dig eftersom jag vet att du inte heller mår så bra nu. Vi kommer tillbaka....:-)

Christina: Det var länge sedan det var så här tufft men det går förhoppningsvis över. Imorgon ska jag på tantträff (om jag så ska krypa dit)och sånt är batteriladdare....:-)

engelsson sa...

Men vännen då..känner med dig med varje fiber i min kropp..denna förbannade värk..hoppas du snart mår bättre..kramar om..försiktigt

Camilla sa...

Hoppas verkligen att det blir bättre snart. Ta det lugnt och vila så länge.

/Camilla

Cicki sa...

Tack, Engelsson och Camilla.

Annela sa...

Nu hoppas jag att det finns några som kan ta hand om dig lika bra som du tog hand om alla i helgen.
Många tyck-synd-om och smärtstillande kramar

Cina sa...

Hoppas som Annela! Att DU får bli lite omhändertagen och ompysslad ett tag! Och du!!! Påminn M om fotsmörjning! Inga hjältedåd med att smörja fötter själv! Tjurig får du vara men inte dum mot dig själv! Basta!
Håller om dig, försiktigt!
Kram!

Cicki sa...

Annela: Det är ju sambon det som också har en del ont efter denna helg. Vi får pyssla om varandra så gott det går.

Cina: Du har helt rätt. Galen blir jag när jag blir tjurig. M ska få göra det ikväll och jag sitter där som en drottning och blir insmord....:-)