fredag 20 november 2009

Back in business

Nu börjar jag komma tillbaka. Både igår och idag känns det bättre. Inte helt bra, men bättre och det är ju alltid något. När jag säger "inte helt bra" så menar jag att jag inte är tillbaka på den vanliga värknivån, den jag alltid har och som jag lärt mig leva med.

Jag var på vattengymnastiken igår. Jag tog det lugnt, men klarade att göra de flesta rörelserna. Värmen i vattnet gjorde också sitt. Däremot råkade jag ut för något som kändes lite halvt otäckt efteråt. När jag klev upp ur bassängen så var jag alldeles blå inne i händerna. Jag frös inte så det var inte det. När jag duschat varmt så försvann det, men kom tillbaka efteråt. Sedan försvann det för resten av kvällen. Jag blir ju genast orolig och tänker: Hjärtat! Nu kände jag inget annat och gjorde inte det heller senare på kvällen så det är väl jag som haussar upp min egen oro. Men jag ska nog be om att få en ordentlig provtagning och undersökning på VC. Då ska jag även begära ett EKG. Har gjort det tidigare och då var det perfekt. Det är nog bra att hålla lite koll på lilla hjärtat, speciellt som mamma gick bort i en hjärtinfarkt vid 67 års ålder. Jag börjar närma mig det.

2 kommentarer:

Biggan999 Svart och vitt sa...

Än har de en bit kvar till 67. men det skadar inte att vara förutseende, Verkar var cirkulationen i händerna som inte stämmer riktigt. behöver inte vara något allvarligt, förstår om du blir orolig

Cicki sa...

Det är första gången jag råkat ut för något liknande. Jag har ju varit tvärtom med cirkulationen när det gäller fötterna. Där är jag ju ständigt varm så man inte kan tro att jag är rökare....:-)