onsdag 26 november 2008

Köksbilder


Idag kom vi en bit närmare till det planerade 50-talsköket. Bordet köptes för några veckor sedan på Jysk. Idag var vi till Åkerberga och hämtade stolar som vi köpt på Blocket. Nu letar vi passande taklampa. Tyg till gardiner ligger och väntar på att sys. En passande fönsterlampa blir nog pricken över i:et så småningom.

Köket blev så mycket större och ljusare nu än med vår gamla, tunga, mörka köksmöbel. Den får vila på vinden tills vidare för den behövs nog till jul när vi vet att vi får fler gäster än vad som får plats vid detta bordet.




Så småningom får vi hitta en annan lösning hur vi ska göra när vi får matgäster. Lös skiva, bockar och hopfällbara stolar låter som ett bra alternativ. Det får bli en senare fråga.










8 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt tjusigt=)
Ser fram emot att komma på besök med Ali!
Hoppas du slipper förkylningen och ont, själv har jag varit förkyld en vecka nu, gick o jobbade trotts det och nästan tuppa av på kuppen!
Hälsa pappa!
Kram

Anonym sa...

Jättehäftigt!

resan mot ljuset sa...

Det ser tidsenligt ut och också ljust och luftigt. Apropå ditt mantra kanske:
"Jag är frisk och stark i dag. Jag gör så gott jag kan och litar på att allt ordnar sig till det bästa."
Hjärnan har lättare att ta till sig positiva affirmationer. Jag önskar dig all välgång, oavsett hur det blir med alla marknadsdagar. kram

Cicki sa...

Madde: Det ska bli kul att ni kommer. Vi tänkte att ni kan komma på annandagen för då kommer också Micke. Kram.

Trebarnsmamma: Visst blev det. Vi är jättenöjda.

Resan: Lägenheten är byggd -58 så det är verkligen tidsenligt, trots att det är nya grejer.

Det är en bra mantra. Som du vet så tänker jag mest positiva tankar och jag är helt övertygad om att man kan hela kroppen till viss del med positivt tänkande. Kram.

Anonym sa...

Jag måste få vara posetiv, mitt i allt elände. Eller hur?

Livet är inte alltid så rättvist och än så länge har man inte straffbelagt glädje och humor.

Många tror att jag skämtar bort mitt lliv för att jag skäms...HA då ska de veta att jag är stolt över mig och mitt.

Jag deppar ibland, men det blir inte bättre...livet finns kvar och ser lika trist ut.
SÅ jag bara MÅSTE göra en del bus.

Hoppas du håller dig frisk nu! Tusen kram jag

Cicki sa...

Viola: Jag förstår precis hur du menar. Man orkar mer om man tänker positiva tankar och ser till att man har kul mitt i eländet.

Jag har mindre ont nu och förkylningen håller sig någorlunda lugn.

Hilda sa...

Å va fint! Jag älskar 50 tal!!! :))

Cicki sa...

Hilda: Visst är det läckert. För mig betyder det ju barndomsår. Duken på bordet är "hemifrån". Den hade alltså mamma på vårt finbord. Skålen och vasen är också "hemifrån" från den tiden.