måndag 10 november 2008

Jag är rik

Jag känner mig rik. Rik på vänner. Det är mycket bättre än att vara rik på pengar. Fast det skulle ju inte heller göra något.

Idag var jag ner på tygaffären för sambon skulle till tandläkare. Hovleverantören hade lagt undan fina jultyger åt mig. Jag köpte material och fick fin rabatt. Han ser mig nog numera som en bra och fast kund. Vi samarbeter numera med lite olika grejer. När jag står där så säger jag att jag måste åka på loppisen imorgon och köpa frottehanddukar till mina grytlappar. Då säger M som jobbar där att hon kan rensa ur sitt linneskåp så jag kan få utav henne. Så imorgon ska jag dit och fika och få badlakan. Hon hade även en massa stickade dockkläder som jag skulle få att sälja på marknaden. Jag har tidigare fått en massa tyger och knappar av henne.

När jag hämtade posten så låg det en avi på en stor låda ifrån Jämtland. Det var tio kilo tyg i den. Plupp hade rensat ut i sina tyglåder och skickat det till mig. Det var rena rama julklappslådan med helt underbara tyger. Jag blev helt salig.

Tack älskade Pluppan för att du finns i mitt liv.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja... ibland är nog rik på vänner lite bättre, även om lite-lite pengar vore bra. Hm, så man kunde leva lite bättre... köpa något extra så ibland :/ Men, riktiga vänner växer inte direkt på träd, eller blir man mer kräsen med åren?
Må så grankott...

Anonym sa...

JA, visst är det härligt att vara rik...

Själv är jag rik på känslor,just nu..Goda känslor!
Kram...

Jag skickar ett mail oxå...

Kram

Cicki sa...

Bim: Visst ska man vara lite kräsen även med vänner. Men framför allt tycker jag att man ska leva med ett öppet sinne och ta emot det som livet bjuder en.

Viola: Det är bra att vara rik på känslor speciellt goda känslor.

Jag har besvarat ditt mail.

Anonym sa...

Kul att du gillade tygerna. Om din Tygbrunn sinar så vet du vart du ska vända dig :o)) Här svämmar det över.Kram Bodil

Hilda sa...

Det är sann rikedom. Då är pengar inte viktigt. Kram!!!

Cicki sa...

Bodil: Nästa gång kommer jag upp och hämtar dem själv så vi får tid att umgås lite. Hederstanterna kan ju få vara med också om de sköter sig....:-)

Hilda: Visst är det.

Mie sa...

Visst är det kul när det väntar paket när man kommer hem! O särskilt när man inte ens beställt dem;)