tisdag 7 oktober 2008

Vinnande vänskap

Idag för ett år sedan så gick en auktion ut som jag hade på Tradera. Det var en bit tyg och den vinnande köparen kallade sig för Hasoja. Jag mailade denna person och uppgav alla kostnader inklusive porto. Pengar sattes in på mitt konto och jag postade paketet. När jag betalade portot på Posten så visade det sig att jag tagit ut elva kronor för mycket av köparen. Jag mailade henne och bad om hennes kontonummer så jag kunde återbetala detta. Hon mailade tillbaka att hon tyckte det var ärligt av mig och skrev samtidigt att hon kunde få ha de där elva kronorna innestående till ett annat köp.

Så uppstod en vänskap som idag fyller ett år. Vi fortsatte alltså att maila varanda och upptäckte snabbt att vi hade flera beröringspunkter. Vi är jämngamla, vi har bägge två fibromyalgi och vi älskar att sy. Det blir oftast ett eller två mail i veckan, ibland mer, ibland mindre. Och det känns som om vi känt varandra i evigheter. Jag hoppas och tror att detta är en varaktig vänskap. Tyvärr bor vi långt ifrån varandra så vi har ännu inte kunnat ses. Men jag är helt övertygad om att en dag så blir det ett möte ansikte mot ansikte.

Ni kan se hennes avtryck här i bloggen ibland. Hon visar som som signaturen KB. Jag är dessutom fortfarande skyldig henne elva kronor.

Grattis KB till dig och mig på ettårsdagen.......:-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

TACK Cicki! Och GRATTIS till vår fina vänskap. Du har rätt, det känns som om vi alltid känt varandra. Det är så skönt att vet att du finns däruppe om jag undrar över något eller vill berätta något. Och jag är också övertygad att vi kommer att ses så småningom. Och du, då ska vi shoppa för de elva kronorna. Tror du man kan köpa synålar styckevis?! Då får vi kanske varsin.

Jättemånga kramar på vår årsdag!

KB

EVA / whiskyochchampagne sa...

Visst är det härligt att man kan hitta vänner via nätet ! Jag och en annan bloggerska från min stad har också träffats i lite över ett år...allt tack vare bloggen !
***
KRAAAM EVA

Cicki sa...

KB: Kan vi inte shoppa loss på godis. Det räcker kanske till några kolor eller nåt sånt...:-)

Eva: Visst öppnar nätet upp möjligheter som man kanske inte skulle få annars. Jag har ju till och med hittat min älskade sambo via en chatt....:-)

Hilda sa...

Grattis till er! Det är fantastiskt att man hittar vänskap på de mest oanade ställen ;)

Anonym sa...

Grattis på 1-årsvänskapsdagen! Ganska otroligt på vilka märkliga sätt man kan hitta vänner :-). Jag är övertygad om att ni kommer att ses en dag.

Cicki sa...

Tack Hilda och Annika. Visst kan man hitta vänskap både här och där bara man har ett öppet och motagligt sinne....:-)

Spader Madame sa...

Grattis! Härligt med all vänskap som faktiskt finns på nätet, men chattar håller jag mig nog ifrån... kanske... KRAM!!

Cicki sa...

Spader: Vänskap kan man aldrig få för mycket av.