onsdag 8 oktober 2008

Lika men olika

Här har jag gjort en massa småsaker av några överblivna tygbitar. Det är rester efter stora kuddar som fick bli mindre kuddar. Då kan man få till sådant här av resterna.


Jag hittade en trevlig beskrivning på en myntbörs på nätet. Det blev den här. Man kan ju även ha den som liten sminkväska i handväskan.





Jag förstorade mönstret något så det blev en lite större sminkväska.
















Ytterligare förstorning och det blev en necessär med lite quiltning på.













Ett näsduksfodral












Ett pocketomslag











En fyrkantig brödkorg med knytband







Och sist en oval brödkorg.


Det finns lite tyg kvar så det blir kanske något mer. Jag har funderat på en skopåse men var rätt trött på tyget så idag håller jag på med en väska av det sista blåa tyget samma som i sjömanssäcken.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Jag vet vem som vill kolla på eventuellt överblivna alster efter försäljning. Spader -eller -Spader...

Cicki sa...

Spader: Det är ju tur att det är Spader som kollar så det inte är Surtant Klöver för då hade det väl kommit någon bitsk kommentar....:-)

Allt är till salu redan nu om du hittar något intressant.

Lena sa...

Vilket härligt tyg,gör en glad.

Cicki sa...

Lena: Visst är det så. En underbar kvalitet att jobba i. Ändå är det faktiskt Ikea. Jag sydde om några kuddar till en kund och fick ta vara på det som blev över.