måndag 25 augusti 2008

Mould?

På mailen som är kopplad till hemsidan fick jag ett helt fantastiskt erbjudande igår. Från Kina! Jag blev erbjuden att köpa "mould". Eftersom jag inte visste var det var så greppade jag lexikonet och läste:

mould=mögelsvamp
mould=form
mould=mylla

Så nu är jag väldigt fundersam över vad de vill att jag ska köpa. Kan det vara mögelsvamp? Nej tack, då är jag inte intresserad. Mylla kanske? Ja, varför inte. Lite mylla till lotten vore inte dumt. Men att frakta det ända från Kina verkar onödigt dumt.

Eftersom det stod att det var " A top quality plastic mould" så får jag väl gissa på en form eller nåt liknande. Nej tack, jag är inte intresserad. Speciellt när jag inte riktigt vet vad det är jag blir erbjuden.

5 kommentarer:

Hilda sa...

öhhh nej.....gud va mycket konstigt man får på mejlen..

Cicki sa...

Ja, eller hur.....:-)

Anonym sa...

och jag vann en miljon igen :)

Hannele på Hisingen sa...

mould = gjutform, schablon, mall
mould = matjord från Kina

Cicki sa...

Hannele: Tack för fler översättningar. Och de där miljonerna tycker jag man vinner var och varannan dag. Tänk om det vore på riktigt ändå. Det vore inte dumt......:-)