tisdag 12 augusti 2008

I väntans tider

Jag tror jag nämnt det innan att Ebba ska få en lillebror. Den beräknade tiden var satt till den 4 augusti. När det datumet kom hade C värkar som blev mer och mer intensiva och slemproppen gick. Så vi var helt övertygade om att det var dags. Sedan har vi väntat och väntat och väntat. Ingenting har hänt. Vi är ju utryckningspatrullen som ska ordna skjuts till BB och vara barnvakt till Ebba.

I slutet på förra veckan började värkarna avta igen. Det har känts lite oroligt att det tog den vändningen. C har haft tät kontakt med MVC så vi har vetat att allt ändå varit bra. De har fått beskedet om att det är en stor krabat i magen. MVC har beräknat honom till 4,5 kg.

Idag har C varit på ultraljud. Om inget händer innan så ska hon snittas på torsdag. Nu har man ytterligare uppgraderat vikten till 4,8 kg. De får nog ändra namn på honom, från Amadeus till Hulken.

Hur ska hon klara det, denna lilla späda C. Hon är som en liten tunn älva som just nu bär på en jättemage. Det känns inte så där riktigt bra just nu. Bonussonen J mådde inte bra idag när han ringde. De är kvar på sjukhuset och C är inskriven men ska få åka hem. Hon ska vara hemma tills på torsdag morgon. Imorgon åker sambon och jag dit och sover över för att finnas till hands tills på torsdag.

8 kommentarer:

Spader Madame sa...

Det kommer att gå så bra så...tur för dem att ni, och just underbara du, finns till hands. F ö dök det upp en mycket vacker väska i Huset vid Älven idag... THX!!!

Cicki sa...

Det är bara det att jag länge känt en oro över den här graviditeten. Vi får hoppas att du har rätt och att allt går bra.

Hoppas väskan uppfyllde dina förväntningar.

Anonym sa...

Hm, låter inte kul på sitt sätt. Dock skönt att ni åker dit till dem så ni finns där för dem också. Håller alla tummar och en Hulk verkar det bli, japp...
Må så grankott... väntar med spänning på vad som komma skall och håller alla tänkbara tummar!!! När jag kan hålla dem... Mentalt fungerar säkert också!!!

Hilda sa...

Skönt ändå att ni fått ett "slut" datum eller ett "start" datum kanske man borde säga...Vad underbart det kommer bli och va kul att ni får Ebba för er själva! :)

Cicki sa...

Just nu känns det mest oroligt. Jag har i flera veckor haft en otäck känsla i magen ang denna graviditet. Hoppas jag har fel och att allt går bra. Imorogn vet vi.

bollebygdsbo sa...

Väntan är lika svår för oss som står intill våra barn. Inget kan vi göra heller.

Allt kommer säkert att gå bra.

Cicki sa...

Bollebygsbo: Jag hoppas verkligen du har rätt.

Anonym sa...

Hm... skräm inte mig nu - jag som kommer att ha SÅ långt bort från allt... 140mil...
Må så grankott...