fredag 27 juni 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Annika här. Det här ska jag nu göra. Har grubblat mig tokig på egendomliga saker om mig själv. Jag är så himla vanlig och tråkig, så jag har inte ens några egendomliga saker för mig. Få se nu vad jag kan få till.

När man får den här utmaningen så går det till så här: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.Till slut väljer bloggaren tre nya bloggare och gör en lista av deras namn…Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att dehar blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Här kommer sex underliga/egendomliga (?) saker om mej:

1. Jag formligen älskar tyger och blir alldeles varm inombords när jag ser ett nytt tyg. Det är nog lite knäppt att vara sån, tror jag

2. Om jag av någon outgrundlig anledning skulle tvingas äta blodpudding, (som när barnen var små t ex) så måste jag absolut få stekt potatis till för att klara av det.

3. Andra konstigheter när det gäller mat är, att när jag äter pannkakor så måste jag äta hårdbrödmackor med salt på, som tillbehör.

4. Oh, här kommer det en pärla, kanske min mest underligaste konstighet. Jag är så otroligt varm om fötterna, att det näst intill kan bli olidligt. Inte svettvarm utan torrt het. Vilket gör att jag går barfota i sandaler från det att snön förvinner i mars-april och fram till någon gång i oktober-november. Nätterna nu på sommaren är ett h-vete för mina fötter och ibland drömmer jag om att få göra ett fotbad av isvatten.

5. Jag är en urdålig veckotidningsläsare. Det ska enbart vara böcker för min del. Får ryck ibland att jag vill ha en tidning, bläddrar förstrött i den och ledsnar ganska snabbt. Har fullt sjå att ta mig igenom Reumatikertidningen som kommer en gång i månaden. Och den tidningen är bra, så det handlar inte om kvalitet. Jag är bara sån.

6. Jag är i grund och botten en otålig människa. Allt ska helst ha gjorts igår. Utom när det gäller min sömnad. Då kan jag tålmodigt sitta och pilla med smådetaljer, sprätta upp och göra om så att allt ska bli så perfekt som möjligt.

Jag utmanar nu Spader Madame , Barbamorsan och Resan mot ljuset .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, kul att läsa om dina egendomligheter! :-)

Cicki sa...

Det är ju ett sätt att lära känna varandra lite mer....:-)