lördag 1 mars 2014

Dagens loppisrunda

 Det var länge sedan jag fyndade så kul saker på en loppis. De här keramiksakerna känns som väldigt lyckade fynd. Skålarna/ljuslyktorna är danska, adventsstaken är en Gabriel och den gamla prislappen sitter kvar. Det står Epa 7,75 på den. De tre gröna assietterna tror jag är Gefle Porslinsfabrik. Den gröna vasen vet jag faktiskt inte vad det är. Det svartvita fatet är förmodligen något modernt, men jag föll för det ändå. Det är märkt Granit under.
 Ett halsband fick också följa med hem.
 Precis som Årstafrun. En gammal goding som funnits i bokhyllan men försvunnet. Nu ska den få flytta in bredvid de andra Lasse Widding-böckerna.
Det blev också ännu ett Beckmans/Ikea-tyg. Läckert!

5 kommentarer:

Ann Catrine sa...

Vilka fynd!
Längtar tills det blir loppissäsong här uppe också... Just nu finns det mest de fasta, som Myrorna och Erikshjälpen. Men riktiga garageloppis! Oj vad roligt det är!

Fortsatt trevlig helg önskar jag dig, och de dina

Polargrevinnan sa...

Fina fynd du gjort.
Det är sällan jag går på loppisar, om man inte räknar Röda Korsets och Myrornas.
Du har visat fina tyger och nya väskor. Jag ska nog ta och hälsa på dig fram i vår och titta på vad du gjort. (Om det finns något kvar.)
Jag har bytt dator och har inte
fått alla program. Jag har ingen mejl - annars hade jag mejlat dig.
Om tre veckor ger vi oss ut på en kryssning, som börjar i Florida.
Först ska vi besöka vänner, sen blir det kryss i Karibien och över Atlanten till Medelhavet. Det blir
ett resereportage när vi kommer hem.
Ha det bra.
Kram Viola

KB sa...

Jag har en grön ljusstake från Gabriel ungefär lika dan som du fyndat. Lite svår att få ljusen att sitta stadigt. Du har mysig läsning att se fram emot! På Årstafruns tid är en väldigt bra bok, har läst den ett par gånger! :)

Klimakteriehäxan sa...

Kul att komma hem med sådana kap!

Cicki sa...

Ann-Catrin: Vi försöker ju alltid hinna med några loppisar när vi är uppe i S-vall. Hörde att Erikshjälpen i Bosvedjan ska flytta in i gamla Epa/Hemköp i Skönsbergscentrum. Där jobbade jag en gång i tiden när det var Epa....:-)

Viola: Ni har alltid så härliga resmål. Kryssning i Karibien låter ju nästan magiskt....:-) Ni är så välkomna båda två, när helst ni har lust. Det vet du....:-)

KB: Jag hade Årstafrun tidigare, men någon har lånat den och tappat bort hemadressen.....:-) Jag har precis lyssnat av den som ljudbok, uppläst av Lasse Widding. Det var fantastiskt att höra han läsa sin egen text. Vilken inlevelse....:-)

Klimakteriehäxan: Det är ju tjusningen med loppis. Ibland fyndar man och ibland kommer man hem tomhänt....:-)