torsdag 27 december 2012

Impulsshopping

Dottern ville gå på mellandagsrea. Hon ville titta på en ny jacka. Det passade även mig bra. Jag ville själv titta efter nya vinterskor. De jag har är både lite för höga och för stela för att jag enkelt ska kunna sätta dem på mig.

Det var bara en miss. Vi fick för oss att mellandagsrean började på juldagen. Så var det ju inte. Alla kläd-och skobutiker var stängda. Däremot hade elektronikbutikerna öppet. Ungdomarna ville också titta efter nya mobiler. Så fick det bli.

Så vår shoppingdag slutade inte med ny jacka och nya skor. Däremot blev det en ny resväska till dottern och en kaffemaskin till mig och sambon. Vi har länge pratat om det och med ett lockande kanonpris så slog vi till. Hittills har den hållit våra förväntningar på gott kaffe.


1 kommentar:

AprilSus sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det kan ju bli väldigt bra en då. ;) Hoppas ni njuter av gott kaffe i väntan på att året går mot sitt slut.

Ville mest kika in för att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

Kram!