fredag 9 december 2011

Nysydda miljökassar

 Ny har jag sytt upp några nya miljökassar. Det finns tre stycken av den grågröna varianten och två stycken av den röda med flaskorna.

Varför ska man använda en miljökasse?

Det viktigaste argumentet är att den är miljövänlig. Du använder den om och om igen. När den blir solkig slänger du den i tvättmaskin och tvättar den på 40 grader.
Den är även ergonomisk med sina korta och breda handtag. Det är lättare att bära tungt i dessa kassar än i en plast-eller papperskasse.

Det blir billigare eftersom den betalar sig ganska så snabbt.

Dessutom är det betydligt roligare att bära hem maten och annat i en snygg tygkasse än i tråkiga plast-eller papperskassar från Willys, Ica eller Coop.

Fler miljökassar och annat hittar du på hemsidan.

4 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Jag använder mina miljökassar inte bara till att bära mat i utan till att ha matlådan i till och från jobbet. Till att ha träningskläder i. Till att samla småsaker i bilen. Till...
Älskar tygkassar! Och dina är både extra fina och extra väl sydda.

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Tackar. Precis så är det. Jag har själv en hel drös som jag använder till allt möjligt.

Mångmamma sa...

De jag köpte av dig förra julen och gav bort till Freundin, används flitigt - har jag sett!
Sonens extrakläder, biblioteksböcker, mat - allt som behöver fraktas från punkt A till B!
(Gillar de nya röda alldeles särskilt, häftigt tyg.)

Cicki sa...

Mångmamma: Det är kul att de kommer till användning. Jag gillar bägge dessa tyger själv väldigt mycket. Få se om jag lägger beslag på någon av dem.....:-)