lördag 10 september 2011

Gräsänka-blues

Det är lördag-middag och mitt huvud känns så lätt,
Jo, jag sa just att det är lördag-middag och mitt huvud känns så lätt,

när jag sitter här med en kaffekopp
sjungande The Gräsänka Blues.

Min man har rest till Stockholm, till Stockholm by the sea.
Hon for för en stund sen och jag känner mej så fri.
Oh, hå, hå, hå, oh boy! Nu skulle här jumpas för joy!


Nu tog rimmen slut....:-) Som de flesta av er vet så lever sambon och jag upp i varandra 24 timmar om dygnet. Förutom någon stund då och då när jag rymmer till tantträff och vattengympa. Så att vara alena i 12 timmar känns härligt. Faktiskt. Och jag ska hinna sååååå mycket, har jag tänkt. Jag ska baka, vattna blommor, sy kuddfodral, äta vad jag själv vill och titta på en riktigt tjejig tjejfilm. Bara det att få ha kontroll över TV-dosan.......:-) Hur mycket man än älskar varandra kan det vara skönt att få längta lite också. För det vet jag att jag kommer att göra innan han är tillbaka hemma igen.

4 kommentarer:

Smycka sa...

Fattar vad du menar! Det är skönt att bara vara. Hoppas du för det mysigt! Ha en skön lördagskväll! kram kram =o)

Anonym sa...

Vi lever också tätt inpå varann, umgås mest med varandra och trivs med det. Men ibland kan det vara skönt att vara ifrån varann - men inte för länge!

Cicki sa...

Smycka: Det blev nybakade tekakor och nudelsoppa till middag. Typisk gräsänkemat....:-) Jag har haft det så skönt och hunnit så mycket. Konstigt att man hinner mer när man är ensam.

Annika: Vi trivs ju också så bra ihop. Men ibland är det skönt att pausa för några timmar. Men inte allt för ofta.....:-)

engelsson sa...

Förstår dig precis, vi lever oxå på det viset..o att längta ibland e bra för förhållandet...