måndag 28 april 2008

Idag på stan

Sambon och jag var på stan idag. Jag behövde köpa lite material för min väsktillverkning och han behövde gå på apoteket. När jag var klar med en del av mina inköp så var sambon fortfarande kvar på apoteket, så jag gick för att ta ut pengar på bankomaten. Vilka mötte jag då om inte yngsta bonussonen med familj. Lilla ljuvliga Ebba har blivit så lång. Hon har mist allt det där bäbishullet och blivit en stor tjej nu. Hon ska ju bli storasyster i augusti. Bonussonen kallade mig farmor och när jag då säger att jag är ju egentligen inte farmor så svarade han att han tyckte det var jag som var det egentligen. Man blir ju så varm inombords då för jag vill ju vara Ebbas farmor.

Vi strosade runt på stan med dem ett tag och när sedan "sonhustrun" skulle på MVC så åkte vi till ÖB. Där köpte jag lite mer material till mitt väskeri. Med lite fantasi kan man göra verkligen kul saker av udda saker, om man så säger. Och fantasi har jag gott om när jag syr.

Jag var också på hälsokosten och köpte ett kramhjärta. Det är ett hjärta i gummi som man tränar sina händer och fingrar med. Jag börjar få ont i fingrarna och är rädd för att det är atroser på gång. Den där kan jag ha när jag tittar på TV t ex.

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag förstår att det värmer i hjärtat att bli kallad farmor även om du inte är det "på riktigt". Men ibland behövs inte de där blodsbanden, man kan känna sej som släkt ändå. Jättekul att ni har så bra kontakt!

Hilda sa...

Vad härligt att få höra att du är farmor.

Ett sånt sär kramhjärta stod jag också och tittade på i går på hälsokosten. Jag är bortdomnad i fingrarna på morgonen. Kan det hjälpa att träna med en sån?

Hoppas du mår bra för övrigt Cicki!
Kram

Cicki sa...

Flera som använder kramhjärtana säger att de är bra. Och de är ju så billiga att det går att chansa även om de inte är bra. Jag gav bara 10:- för mitt. Jag har testat lite ikväll och de är ju jättehårda att klämma på. Men jag har ju blivit så himla muskelsvag de senaste åren så jag har knappt någon ork alls i händerna. Annars mår jag bara bra....:-)

Och visst värmer det att bli kallad farmor även om man inte är det. Vi ska ev sitta barnvakt till helgen. J och C ville gå på bio.