måndag 3 januari 2011

Mina idoler

För den som läser här är det ingen nyhet att Rolling Stones är några av mina idoler. Svt har varit snälla den senaste veckan och kört tre filmer/konserter med dem. Ikväll körde de en konsert som var inspelad 2006 och sedan klippts ihop till en film regisserad av självaste Martin Scorserse. Oj vad mycket underbar musik jag hört ikväll.

Jag kunde konstatera att jag levt med Stenarna i 46 år, alltså sedan jag var 15 år. Mick är född -44. Då kan ni ju räkna ut själva hur gammal han är nu. Vilken 60-plusare som helst skulle verka löjlig om han/hon studsade runt på scenen som Mick. Men när han gör det så är det bara som det ska vara. När han sjunger "Start me up, I´ll never stop" så är det som om han sjunger om sig själv. Han är som en duracell-kanin som aldrig slutar.

Här sjunger han en blues av Muddy Waters tillsammans med Buddy Gay. Buddy är inte heller någon ungdom. Han är född -36. Men det är ju inget hinder.

I love it

Inga kommentarer: