fredag 2 maj 2008

Miljökassar


Som en bukett vårblommor är dessa kassar. Sydda i enbart bomull. Tänkta som vanliga matkassar. Nu när vi ska vara rädda om vår miljö så är det utmärkt att handla i tygkassar. Bort med alla plastkassar som sliter så på vår miljö. Sydda i lite roligt mönstrade tyger för att pigga upp en sådan tråkig sysselsättning som att handla mat.


Dessa kassar är sydda i samma bredd som en papperskasse. Breda i botten för att det ska vara lätt att packa i dem. Det är endast på höjden som de är något mindre. Det har jag gjort för att man även ska spara på kroppen genom att inte packa för tungt. Korta och breda handtag som gör det lättare att bära.





Lågt pris så man kan köpa flera. Sydda i bomull för att man enkelt ska kunna slänga dem i tvättmaskinen när de blir lite solkiga.









Samma färg på fodret som på handtagen.











Kan användas om och om igen.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga tyger du har fått tag i! Smart att inte göra kassarna så höga, är det det som kallas ergonomi?! Nu blev jag inspirerad att göra egna kassar...
/June på www.junebacken.se

Anonym sa...

*s*
Den röd där är ju bara helt underbar... och den syns ju dessutom ;) Diggar den...
Må så grankott...

Anonym sa...

Vilka SNYGGA KASSAR Cicki!Och mycket smart design.Ska själv försöka mig på ngt liknande när "röjningen" är avklarad. Skönt att du fått tillbaka sylusten igen. M var på Ikea idag så nu har jag sex meter fiskmåstyg att ta itu med! (19:-metern, jubileumspris)


Kram/KB

Cicki sa...

Tack June, Bim och KB. Det är alltid kul när andra gillar det man gör.

resan mot ljuset sa...

Mycket fina, blir sugen. kram

Pärlmudden sa...

Åh, vilka härliga kassar!! Den röda var verkligen min stil!!
Ha det bra!!
Kram Päelmudden

Cicki sa...

Resan och Ann-Louise: Tack för att ni gillar det jag gör.

Annika sa...

Fina kassar! Jag har förresten två matkassar som är sydda av kaffepaket! Starka och hållbara. Det är min pappas flickvän som har sytt dem.

Cicki sa...

Tack Annika. Jag har sett bilder på sådana kassar. Det är ju ett smart sätt att återvinna plastmaterial.

Lena sa...

Härligt Cicki att du är tillbaka igen.Man blir så glad och inspererad av allt du gör. Härliga färger.Hur går det med sådden?
Ha det bra.

Cicki sa...

Lena: Kul att du gillar dem. Sådden har inte kommit igång än. Sättpotatisen och sättlöken ligger fortfarande i klädkammaren. Sambon och lottägaren skulle jordfräst förra helgen men det kom annat emellan. Men det är på G...:-)

Hilda sa...

Vad FINA!!! Blev speciellt förtjust i den röda....får man fråga om pris ? :-)
Nu blev jag jättesugen ju!

Cicki sa...

Visst får man det, Hilda. 50:- plus porto. Jag har inte provvägt någon än men jag gissar på att portot blir 33:-.

Anonym sa...

Jättefina grejer som vanligt.
Du är så duktig Cicki. Vilken fantasi du måste ha som kommer på allt.
Nu är vi på plats i nya lägenheten och allt är mycket bättre nu.
kram cattta

Cicki sa...

Catta: Vad härligt att ni är på plats nu. Att flytta är ju så himla jobbigt även om man får det finare och bättre.

När det gäller sådana här saker har jag nog fantasi. Annars är det dåligt med den biten. Då är jag bara tråkigt och vardaglig....:-)

Anonym sa...

Åhhh vilka fina "miljökassar", du är vekligen jätteduktig på att sy.

Cicki sa...

Tack Karolina. Jag älskar ju att sy, som du kanske förstått.